Dette undervisningsforløb har til formål at udvikle/videreudvikle elevers forståelse for designprocesser og digital fabrikation. Disse begreber er nøgleord i et forløb, hvorigennem eleverne har mulighed for at opnå nogle vigtige kompetencer for fremtiden, såsom kritisk tænkning, selvstændighed, innovation, entreprenørskab, samarbejde, digitale kompetencer og mange flere. Derved får eleverne mulighed for at udvikle nogle af de kompetencer, som man mener, bliver relevante, jf. de 21 århundredes kompetencer. Forløbet er udarbejdet i samarbejde med Århus universitet og den overordnede ramme er Fablab@Schools design proces model. Denne vejledning er indrammet af et overordnet dilemma om e-waste.
Dette forløb er gennemført på en skole med et specifikt fag ved navn Innovation og Entreprenørskab, men med timer i håndværk og design. Forløbet dækker, foruden ovenstående kompetencemål, en del af de mål der findes i håndværk/design, som det kan ses herunder. Derudover vil forløbet kunne dække en række mål i andre skolefag, hvilket gør det relevant at inddrage samtlige fag som et uafhængigt forløb i fx dansk eller tværfagligt forløb.