År 1

FØRSTE ÅR 
Teknologiforståelse gennem design og fabrikation

GENERELT

Pioneren har i et helt skoleår en fast ugentlig arbejdsdag i det centrale FabLab. Her er 5-6 pionerer i sidemandsoplæring sammen med undervisere med kompetencer indenfor teknologi og pædagogik. De øvrige fire dage i ugen underviser pioneren som vanligt på egen skole, men må være forberedt på at afprøve undervisningsforløb i nogle af disse timer.
På uddannelsesdagene får pioneren mulighed for fordybelse i teknologier og designprocesser.
Pioneren arbejder individuelt og sammen med andre deltagere. Udgangspunktet er egne
eksperimenter med teknologi kombineret med fælles dialoger om litteratur, fagfelt og læring.

OPSTARTSSAMTALE - SEPTEMBER

  • Dialog ml. leder, pioner og FabLab-team
  • Pionerens og skolens mål
  • FabLab-teamets støtte og rolle

TVÆRKOMMUNALT INTERNAT - NOVEMBER

  • Pioner deltager to dage og leder en dag
  • Inspiration, støtte, strategiarbejde
  • Workshops, oplæg, videndeling

MIDTVEJSSAMTALE - JANUAR

  • Dialog ml. leder, pioner og FabLab-team
  • Status på udviklingen, valg af kolleger til år 2
  • FabLab-teamets støtte og rolle

FABLEARN.DK - APRIL

  • National konferencedag
  • Pionerer og ledere holder oplæg/workshops
  • Ny inspiration, erfaringsudveksling, netværk

INTROMØDE FOR KOLLEGER - MAJ

  • Introduktion til designprocesmodellen
  • Introduktion til teknologier
  • Fælles planlægning af undervisningsforløb

FORANKRINGSSAMTALE - JUNI

  • Dialog ml. leder, pioner og FabLab-team
  • Status og strategi for forankring på skolen
  • FabLab-teamets støtte og rolle
Scroll Up