Dette forløb er et bud på et forløb som sammentænker procesmodellen og det “mindset” den fordrer, dilemmabaseret undervisning og brug af digitale værktøjer. Hvis alle eller flere af tingene er nye for eleverne, kan man med fordel starte med et mindre forløb, eller kun anvende nogle af modulerne, eller materialerne som inspiration. Det kan være en fordel at præsentere eleverne for de forskellige teknologier (eks. Vinylcutter, 3D printer, Little Bits, MakeyMakey) som små sideløbende designopgaver, eks. gennem: Intro til MakeyMakey og Eksperimenterende intro til digitale værktøjer. Hvis der er mulighed for det, er det en god idé at koble projektet til den virkelige verden ved eks. at inddrage en designer eller en affaldskonsulent i arbejdet. Det er vigtigt at personen foregiver at have brug for elevernes hjælp og ikke blot er endnu en underviser eller ekspert. Det er vigtigt, at man overvejer sin lærerrolle i de forskellige aktiviteter, så man hele tiden agerer hensigtsmæssigt i forhold til elevernes process. Overvej f.eks. roller som Intervenerende, faciliterende, observerende, dikterende, vejledende og provokatøren. Modulerne er tænkt som dobbeltlektioner på ca. 90 min.