![kaffemøde](https://fablabatschool.dk/wp-content/uploads/2018/03/Nyhed5.jpg)
FabLab@SCHOOLdk Studietur 2017: Helsinki
20. november 2017![”blank”](https://fablabatschool.dk/wp-content/uploads/2017/12/konference-2.jpg)
Endeligt program for FabLearnDK 2018 offentliggøres
28. marts 2018![kaffemøde](https://fablabatschool.dk/wp-content/uploads/2018/03/Nyhed5.jpg)
FabLab@SCHOOLdk Studietur 2017: Helsinki
20. november 2017![”blank”](https://fablabatschool.dk/wp-content/uploads/2017/12/konference-2.jpg)
Endeligt program for FabLearnDK 2018 offentliggøres
28. marts 2018![Byg din egen højtaler](https://fablabatschool.dk.linux149.unoeuro-server.com/wp-content/uploads/2018/03/DanskIT_oplæg_tekforståelse-2.jpg)
FabLab@SCHOOLdk er med når Dansk IT 14.-15. marts afholder konferencen Offentlig digitalisering 2018.
Ole Sejer Iversen, professor Aarhus Universitet og initiativtager til FabLab@SCHOOLdk, Jacob Harder, vicedirektør i Styrelsen for It og Læring (STIL) og Ole Kjær Thomasen, Underviser FabLab Silkeborg holder onsdag d. 14. marts oplæg i sporet ’Digitale kompetencer’ og vil der diskutere ’Teknologiforståelse i folkeskolen’:
Fremtiden er digital, og derfor er der brug for at sætte ind tidligt ift. fremtidens it-kompetencer. Hvordan sikrer vi at folkeskolen forbereder eleverne til at kunne begå sig i et digitaliseret samfund? Og hvordan understøtter skolen elevernes teknologiforståelse på bedst vis? Undervisningsministeriet har sat gang i en forsøgsordning, hvor teknologiforståelse udbydes som et valgfag i folkeskolen. Hvad er erfaringerne med forsøgsordningen og hvad kræver det, hvis teknologiforståelse skal blive en integreret del af folkeskolen?
Mon ikke 2xOle har et godt bud på det?
Kilde: https://dit.dk/Arrangementer/Konferencer/Offentlig-digitalisering-2018/Program/Digitale-kompetencer/Dag-1-3-teknologiforstaaelse
Kilde: https://dit.dk/Arrangementer/Konferencer/Offentlig-digitalisering-2018/Program/Digitale-kompetencer/Dag-1-3-teknologiforstaaelse