Udsmykning og identitet
5. marts 2018Matematik og vinylskærer
24. marts 2018Mellemtrin/Udskoling
Fag
Faglige emner
Teknologier
Beskrivelse
Forløbet er tænkt i en autentisk kontekst, hvor vi står på skuldrene af Jeppe Bundgaards forskning. Vores egne bifamilier skal systematisk "renses" for varroamider. Det gøres ofte med kemisk-bekæmpelse i form af Oxalsyre eller lignende. Kan man ikke bekæmpe miderne på en anden og mere skånsom måde?Forløbsbeskrivelse
LÆRINGSMÅL: FAGLIGE
Eleven kan forklare, hvordan naturvidenskabelig viden diskuteres og udvikles Eleven har viden om processer i udvikling af naturvidenskabelig erkendelse Eleven kan diskutere løsnings- og handlingsmuligheder ved bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget lokalt og globalt Eleven har viden om naturforvaltning Eleven kan fremstille præcise tegninger ud fra givne betingelser Eleven har viden om metoder til at fremstille præcise tegninger, herunder med digitale værktøjer
Noter til underviser Forløbet er tænkt i en autentisk kontekst, hvor vi står på skuldrene af Jeppe Bundgaards forskning. Vores egne bifamilier skal systematisk "renses" for varroamider. Det gøres ofte med kemisk-bekæmpelse i form af Oxalsyre eller lignende. Kan man ikke bekæmpe miderne på en anden og mere skånsom måde? Derfor er problemet/opgaven autentisk, hvilket sammen med it/medier og praksisfællesskaber, virker motiverende på undervisningen.
LÆRINGSMÅL: TEKNOLOGI OG DESIGN
Eleven kan argumentere om enkle forhold inden for natur og teknologi Eleven har viden om enkel naturfaglig argumentation
LÆRINGSMÅL: PERSONLIGE
Eleven kan diskutere enkle problemstillinger om natur og teknologi Eleven har viden om enkel naturfaglig kildekritik
TRIN FOR TRIN
1. Vores egen designcirkel(feltstudier/Idegenerering/fabrikation/refleksion) (60 min.)
Se vores designcirkel
Noter til underviser
Vi arbejder ud fra vores designcirkel..