De små hold med kun 4-6 deltagere pr. dag gør det muligt at følge den enkeltes læreproces tæt og tilbyde individuel sparring, men de giver også god plads til tætte dialoger, samarbejde og fælles refleksioner over udvikling og læring.
Undervejs vil deltagerne få mulighed for at arbejde sammen med deltagere fra andre hold på tværs af kommunerne.
På trods af hedebølge har energien og humøret har været højt på de første uddannelsesdage, hvor deltagerne med stor entusiasme har kastet sig ud i de første faglige udfordringer.
Alle deltagerne får ved uddannelsesstart udleveret en 3D printer i samlesæt og en af de første opgaver er derfor, at få den samlet og kalibreret.
Herefter skal den anvendes i uddannelsen og i undervisningsforløb sammen med elever på egen skole.
Udover de 56 pionerer indgår i år også 42 ledere.
De deltager i dele af indsatsen med det formål at tilegne sig viden på feltet, sætte retning for indsatsen på de lokale skoler og støtte pionererne i at udvikle teknologiforståelse med elever og kolleger i folkeskolen.