7. klasses digitale design af støbeforme

”blank”
FabLab får 2,2 mio. kr. til klimaundervisning for skoleelever
25. november 2021
Ludobrikker printet som små farvede spøgelser på 3D printer
Eksperimenter med 3D-print
7. december 2021
”blank”
FabLab får 2,2 mio. kr. til klimaundervisning for skoleelever
25. november 2021
Ludobrikker printet som små farvede spøgelser på 3D printer
Eksperimenter med 3D-print
7. december 2021

Pioner Henrik Esager fra Bakkeskolen i Kolding deltager på FabLab@SCHOOLdks pioneruddannelsen 2021-2023. I efteråret 2021 har han arbejdet på at forbedre sit undervisningsforløb til 7. klasse i Håndværk/Design om støbning og test af beton.

I forløbet skal eleverne designe en støbeform, som de forholdsvis nemt kan få betonen ud af igen uden at formen ødelægges i processen. Eleverne har gennem designprocessen haft mange forskellige overvejelser over mulige løsninger på denne designudfordring. På billederne ses en todelt støbeform med en indre og en ydre del.

Derudover har eleverne i forløbet testet forskellige typer beton sammen med forskellige former for armering. Testen skulle hjælpe eleverne med at finde frem til den kombination, der skabte den mest holdbare løsning.

7. klasses digitale design af støbeforme
Støbeform - adskilt i ydre og indre del
7. klasses digitale design af støbeforme
Samlet støbeform - klar til beton

7. klasses digitale design af støbeforme
Digitalt design af støbeforme
7. klasses digitale design af støbeforme
Test af beton og armering